رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح كرد توافق با اپراتورها برای همكاری

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح كرد توافق با اپراتورها برای همكاری

به گزارش سئو مئو رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مذاكرات این پژوهشگاه با اپراتورها برای همكاری آگاهی داد و اظهار داشت: هم اكنون در مرحله توافق با اپراتورها هستیم.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، وحید یزدانیان با تبریك چهل و نهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بخش ICT بخشی است كه نیازمند به روز بودن است. ما در زمینه ای فعالیت می نماییم كه هر روز شاهد دستاوردهای جدید و نوآوری های جدید و افزایش توجه مردم و تقاضای مردم به خدمات جدید در این فناوری هستیم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم به تقاضای مردم پاسخگو باشیم، به توجه به نوآوری، خلاقیت و پژوهش نیازمندیم. توجه به موارد ذكر شده، تضمین كننده پایداری و كیفیت خدمات، استمرار نوآوری در عرصه ارائه خدمات به مردم است. نظام اصلی پشتیبان كارهای عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف ارتباطات، فضا، پست و فناوری اطلاعات، نظام پژوهش است.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه هدف اصلی وی، ارتقای كارهای پژوهشگاه به لحاظ كمی و كیفی است، اضافه كرد: یكی از سرفصل های این هدف، توسعه ارتباط با شركت ها و سازمان های بخش ICT است. كوشیدیم ارتباط ها را از حالت اقتضایی خارج نماییم و ارتباط ها پایدار و نظام مند باشد. شركت ارتباطات زیرساخت، شركت پست جمهوری اسلامی از نهادهایی هستند كه با آنها همكاری داریم. با اپراتورها هم مذاكراتی را انجام دادیم و در مرحله توافق با آنها هستیم.
یزدانیان در پاسخ به پرسشی درباره این كه چند درصد برنامه های وی تحقق یافته، اظهار داشت: دقیقا نمی توانم درصد را مشخص كنم، ولی بیشتر از ۷۰ درصد برنامه هایی كه مد نظر بوده، محقق شده است.
وی با تاكید بر اهمیت جایگاه پژوهشگران اظهار داشت: پژوهشگاه بدون پژوهشگران خود مدلول ندارد. توجه به منابع انسانی بسیار مهم می باشد. در كنار اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، كارمندان مختلفی هم در بخش های ستادی مالی اداری حضور دارند و مجموعه برهم نهی این توانمندی ها است كه ما را برای رسیدن به اهدافمان یاری می كند. ان شاءالله با تلاش و كوشش همكاران ما شاهد رشد جایگاه پژوهشگاه در مجموعه خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهیم بود.
یزدانیان درانتها بیان كرد: ICT موضوعی است كه مدام در حال تغییر است. اگر بخواهیم به دانشی كه امروز داریم اكتفا نماییم، ما را از پیشرفت و تعالی باز خواهد داشت و شاید در بعضی زمینه ها هم این اتفاق افتاده باشد و ما عقب ماندگی هایی را به لحاظ دانشی نسبت به فعالان بخش ICT، بخش خصوصی و دانشگاه داشته باشیم كه باید با تلاش و كوشش بر این مساله غلبه نماییم.

منبع: