درباره ای میل های خطرناك بیشتر بدانید

درباره ای میل های خطرناك بیشتر بدانید

به گزارش سئو مئو یكی از انواع رایج حملات فیشینگ، استفاده از ای میل هاست؛ ای میل هایی با ظاهری كاملا عادی ولی جعلی كه برای گول زدن و سرقت اطلاعات مهم كاربران ایجاد می شود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، برای آشنایی بیشتر با فیشینگ و انواع حملات آن باید به این سؤال جواب داد كه چطور می شود ای میل های فیشینگ را تشخیص داد؟ این ای میل ها معمولا لینكهایی دارند كه شما را به صفحه ای هدایت می كند كه اطلاعات تان را در آن وارد كنید تا به دست سارقان و هكرها برسد.
علی اصغر زارعی – مدرس دانشگاه – در گفتگو با ایسنا در اینباره توضیح داد: نخستین و مهمترین بخش ای میل كه باید توجه كنید، آدرس فرستنده است، حتما آنرا چك كنید چون كه معمولا آدرس فرستنده ای میل های فیشینگ، كاملا جعلی هستند.
او افزود: باز كردن و خواندن محتوای ای میل خطری ندارد، ولی حواستان باشد تا پیش از این كه از واقعی بودن ای میلی مطمئن نشدید، اصلا روی لینكهای داخل آن كلیك نكنید. چونكه با این كار به یك صفحه جعلی هدایت میشوید كه از شما میخواهد اطلاعات شخصی تان را وارد كنید. اگر به آدرس صفحه ای كه وارد آن میشوید دقت نكنید، به راحتی در دام هكرها می افتید.

نشانه های ای میل های خطرناك
این كارشناس تصریح كرد: نشانه دیگر ای میل های فیشینگ، داشتن غلط املایی است چونكه احتمال خیلی كمی وجود دارد كه ای میل های شركتهای معتبری مثل گوگل و فیسبوك و غیره غلط املایی داشته باشند، پس متن ای میل را با دقت بخوانید.
به قول او نكته مهم دیگر كه باید به آن توجه كنید، درخواستهایی است كه در داخل ای میل از شما میشود، اگر دیدید اطلاعات خصوصی از شما خواسته شده است، مطمئن باشید كه با یك ای میل فیشینگ رو به رو هستید، چون هیچ كدام از شبكه های اجتماعی، سرویسهای ای میل، بانكها و سایر سازمانهای معتبر چنین چیزی از شما نمیخواهند.
زارعی خاطرنشان كرد: معمولا در ای میلهای فیشینگ محتوا را طوری آماده میكنند كه شرایط پر استرس برای كاربران ایجاد كنند، مثلا مینویسند كه حساب تان هك شده و روی این لینك بزنید و پسورد را ریست كنید. با این كار خیلی راحت پسورد شما را میگیرند و حسابتان را هك میكنند.
وی همینطور خاطرنشان كرد: به ضمیمه های ای میل توجه كنید؛ معمولا ای میلهای فیشینگ فایلهای مخربی دارند كه شما را ترغیب به دانلود آنها میكنند، حواستان باشد كه ظاهر این فایلها خیلی عادی است و درحقیقت چیزی نیستند كه شما مشاهده میكنید. اگر به هر علتی مورد حمله فیشینگ قرار گرفتید، خیلی سریع پسورد ای میلتان را عوض كنید.
این كارشناس اشاره كرد: اگر هم به ای میل سازمانیتان حمله شد، می توانید آنرا با واحدIT سازمانتان در بین بگذارید كه پسورد ای میلتان را عوض كنند.