روایتی از شغل های كاذب تلگرامی چند می گیری كاربر عضو كنی؟!

روایتی از شغل های كاذب تلگرامی چند می گیری كاربر عضو كنی؟!

به گزارش سئو مئو اضافه كردن عضو به گروه ها و كانال ها برای افزایش تعداد اعضا، این روزها در حالی به یكی از طریق های درآمدزایی تبدیل گشته كه از جانب دیگر نارضایتی خیلی از كاربران را هم سبب گشته است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، نمی توان انكار كرد كه شغل های امروز تحت تأثیر پیشرفت سریع فناوری و اضافه شدن قابلیت هایی از شبكه های اجتماعی تا پیام رسان ها هستند. با این حال، همواره جلوه های دیگری از اثرات فناوری هم وجود دارد؛ در مورد شغل هایی كه وابسته به فناوری هستند، صرف نظر از تغییر حالت از شغل های سنتی به مدرن، می توان به شغل های كاذب و یا راه های درآمدی اشاره نمود كه شاید نتوان حتی از آنها با عنوان شغل یاد كرد، اما این روزها حسابی بازارشان گرم شده است.
استفاده از شبكه اجتماعی اینستاگرام برای تبلیغ كسب وكارها و پیام رسانی مانند تلگرام برای پیدا كردن مشتری، یكی از روش هایی است كه این روزها محبوبیت زیادی دارد و حتی خیلی از شغل های كوچك و خرد بدون استفاده از این توانایی ها، از بین می روند همانطوركه سال قبل با آغاز فیلترینگ تلگرام كه تا امروز هم ادامه یافته و یا با قطع چند روزه اینترنت در ماه های گذشته، خیلی از این كسب وكارهای كوچك از تعطیل شدن كاسبی شان گله داشتند.
البته كه در این مدت آمار بسیاری هم از شغل هایی كه در فضای سایبری شكل گرفته، عرضه شده است. برخی مانند محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – پیش از این از سهم ۱۷ درصدی تلگرام در اشتغال فضای مجازی سخن می گفتند و در مقابل، منتقدان هم به این آمار اعتراض داشته و معتقد بودند فعالیتهایی مانند مدیریت این پیام رسان ها و شبكه های اجتماعی كه این روزها هم بسیار باب شده، شغل محسوب نمی شوند.
اما یكی از روش های دیگری كه اخیرا باعث به روشی برای درآمدزایی در فضای سایبری و خصوصا گروه ها در پیام رسان تلگرام تبدیل گشته، تشویق كاربران به اضافه كردن اعضا به این گروه ها است و البته هرچه تعداد اعضایی كه یك كاربر به این گروه ها اضافه كند، بیشتر باشد هم میزان واریزی بیشتر خواهد شد؛ صرف نظر از اینكه این واریزی ها واقعیت دارد یا تنها با هدف فریب كاربران برای وارد شدن به این بازی طراحی شده است.
از طرفی این روزها كه انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیك است تنور چنین كارهایی داغ شده است. بدین ترتیب كه كاربران اینترنتی و كسانی كه پیام رسانی را روی گوشی خود نصب دارند، گاه و بیگاه و بدون اینكه خودشان بخواهند، عضو گروه هایی می شوند كه مضامین انتخاباتی دارد و به نظر می آید با هدف تبلیغات برای كاندیداهای مجلس بوجود آمده اند. البته با عنایت به مدل عضویت چنین گروه هایی، این عضو شدن ظاهرا از سوی یكی از مخاطبان فرد صورت گرفته است.
با این حال، كاربران این پیام رسان ها می توانند هر زمان كه می خواهند، امكان عضو شدن در گروه ها و كانال های تلگرامی را محدود كنند و این كار را با اصلاح تنظیمات این پیام رسان انجام دهند. بدین ترتیب كاربران می توانند انتخاب كنند چه كسانی امكان اضافه كردن آنها به هر گروهی را داشته باشند و یا حتی این امكان را برای تمامی مخاطبان خود حذف نمایند. هرچند در نهایت نمی توان از این واقعیت چشم پوشی كرد كه با وجود رونق گرفتن كسب وكارها با بهره گیری از فضای سایبری، متد جدیدی برای سودجویی و كلاهبرداری هم پیدا شده است.