آگهی پلیس فتا با تماسهای از دست رفته خارجی مجدد تماس نگیرید

آگهی پلیس فتا با تماسهای از دست رفته خارجی مجدد تماس نگیرید

سئو مئو: رئیس مركز پیشگیری جرایم سایبری فتا نسبت به برقراری تماس مجدد شهروندان با تماسهای از دست رفته خارجی روی گوشیهای تلفن همراه آگهی داد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سرهنگ رجبی با اشاره به اینكه با مركز مدیریت پلیس فتا تماس هایی از طرف مردم برقرار شده كه اعلام نموده اند تماسهای از دست رفته ای را از كشورهای خارجی روی موبایل هاییشان دریافت كرده اند، اظهار داشت: این شهروندان اعلام نموده بودند بعد از آن كه با این شماره ها تماس گرفته اند مبالغ خیلی زیادی روی قبض موبایلشان منظور شده یا شارژ سیم كارتشان تمام شده است.
رئیس مركز پیشگیری جرایم سایبری فتا افزود: بررسی ها نشان داد كه این اتفاق روشی جدید از كلاهبرداری با همكاری برخی از شركت های مخابراتی خارجی است. بدین سان است كه افراد روی موبایلشان یك تماس از دست رفته می بینند و مشترك وقتی این تماس را می بیند به جهت اینكه ببیند چه كسی با او تماس گرفته است با آن شماره تماس برقرار می كند و همین برقراری تماس موجب می شود هزینه های زیاد مكالمه بین المللی را روی قبض تلفن همراه خود دریافت كند.
رجبی با اشاره به اینكه كه این كلاهبرداری سبب تحمیل هزینه های سنگین به كاربران تلفن همراه شده است، توضیح داد: با این وجود این شیوه كلاهبرداری خطری برای حریم خصوصی شهروندان نداشته و بیشترین لطمه آن تحمیل هزینه مالی به شهروندان است.
بگفته وی وزارت ارتباطات در حال پیگیری این مساله است و همشهریان و هموطنان باید دقت كنند تا وقتی تماس از دست رفته بین المللی می بینند از روی كنجكاوی با تلفن مذكور تماس نگیرند تا شاهد افزایش هزینه مخابراتی نیز نباشند.

منبع: