نائب رئیس شركت زیرساخت: تماس ایران به عراق ارزانتر است، خانواده ها با زوار تماس بگیرند

نائب رئیس شركت زیرساخت: تماس ایران به عراق ارزانتر است، خانواده ها با زوار تماس بگیرند

به گزارش سئو مئو نایب رییس شركت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: زوار اربعین حسینی به خانواده و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آنها تماس گرفته شود. چونكه تماس از ایران به سمت عراق ارزان تر است.
به گزارش سئو مئو به نقل از شركت ارتباطات زیرساخت، سجاد بنابی اظهار داشت: یكی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه هماهنگی برای ایام اربعین امسال این بود كه به اپراتورهای داخلی كمك شد تا با همكاری اپراتورهای عراقی، شاهد عرضه اینترنت رایگان پرسرعت به زوار حسینی(ع) در بعضی نقاط در راه پیاده ‎روی اربعین باشیم.
وی با اشاره به اینكه مذاكرات مفصلی بین ما و طرف عراقی جهت كاهش هزینه اینتركانكشن برای زوار صورت گرفت و توانستیم بیشتر از ۳۰ درصد از هزینه انتقال ترافیك صوتی را بین ایران و عراق تخفیف بگیریم، اضافه كرد: البته ما آمادگی این را داشتیم تا این هزینه را به صفر برسانیم. اما با عنایت به اینكه این هزینه در روزهای اربعین یكی از بخش های عمده درآمدی برای كشور عراق در حوزه ارتباطی است، طرف عراقی با این پیشنهاد موافقت نكرد.
نائب رئیس هیئت مدیره شركت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این پرسش كه با عنایت به اینكه چند روزی شاهد كمی ناآرامی در عراق بودیم، اگر مشترك یكی از اپراتورها در ایران بسته اینترنت ویژه اربعین را خریداری كند ولی اینترنت در كشور عراق قطع شود، تكلیف بسته های خریداری شده اش چه می شود، اظهار داشت: اینترنتی كه ویژه زوار به صورت رومینگ از بسته های اینترنت ایرانی در اختیار زوار ایرانی قرار می گیرد، از اینترنت ایران است و كسانی كه در اوضاع قطعی اینترنت در عراق از اینترنت رومینگ استفاده كنند، اینترنتشان برقرار است. اما اگر بخواهند سیمكارت عراقی بگیرند و از اینترنت آن استفاده كنند، در صورت قطعی اینترنت در كشور عراق با مشكل مواجه می شوند.
وی افزود: امسال هزینه مكالمه كشور عراق بوسیله سیمكارت ایرانی در مقایسه با مواقع غیر از اربعین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد كاهش داشته كه این امر ناشی از مذاكراتی است كه بین وزارتخانه های ارتباطات دو كشور و همین طور اپراتورهای ایرانی و عراقی صورت گرفته است. سال قبل بسته های اینترنتی اپراتورهای ایرانی ۴۰ مگابایت و ۱۰۰ مگابایتی بود اما امسال اپراتورهای ایرانی روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان می دهند و هم بسته یك گیگ عرضه می كنند كه نسبت به پارینه قیمت آن یك سوم شده است.
بنایی درباره چاره كاهش هزینه های ارتباطی زوار اظهار داشت: پیشنهاد ما این است كه زوار چه با سیمكارت ایرانی و چه با سیمكارت عراقی، به خانواده و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آنها تماس گرفته شود چون در این صورت مقداری از هزینه شان در مقایسه با حالتی كه تماس از عراق به سمت ایران آغاز شود، كاسته می شود.

منبع: