متقاضیان گذرنامه لازم نیست به پست بازگشت كنند

متقاضیان گذرنامه لازم نیست به پست بازگشت كنند

سئو مئو: در آستانه اربعین حسینی و افزایش تقاضا برای دریافت گذرنامه، شركت ملی پست برای متقاضیان ساكن شهر تهران اطلاعیه صادر كرده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، روابط عمومی شركت ملی پست، در آستانه اربعین حسینی و افزایش تقاضا برای دریافت گذرنامه از طرف مشتریان گرامی، این شركت برای سهولت دسترسی متقاضیان ساكن شهر تهران اطلاعیه ای به شرح زیر صادر كرده است: به اطلاع می رساند گذرنامه همه متقاضیان حداكثر ۴۸ ساعت بعد از صدور كه با ارسال پیامك به آنها اطلاع رسانی می شود، توسط نامه رسان اداره پست در نشانی درج شده بر روی پاكت توزیع خواهد شد و نیازی به بازگشت حضوری متقاضیان نیست. در صورت لزوم، امكان پیگیری وضعیت گذرنامه های صادر شده، از ساعت ۲۰: ۰۰ تا ساعت ۲۲: ۰۰ در واحدهای پستی ذیل برقرار است. پس مالكین گذرنامه می بایست با همراه داشتن اصل شناسنامه یا كارت ملی، برمبنای دو رقم سمت چپ كدپستی محل سكونت، به یكی از واحدهای مورد نظر بازگشت كنند:

معاون فنی و بازرگانی شركت ملی پست هم از آمادگی این شركت برای تحویل گذرنامه ها تا ساعات پایانی شب آگاهی داده است.
حسین غضنفری، اضافه كرد: با نزدیك شدن به ایام اربعین، تقاضا برای صدور گذرنامه افزوده می شود و نوبت های كاری ۲۴ ساعته برنامه ریزی شده است تا به محض دریافت گذرنامه بتوانیم آنرا ارسال نماییم.
وی با بیان این كه از ۱۳ مهر به بعد علاوه بر تحویل گذرنامه ها در باجه های اصلی پستی در طول روز، از ساعت ۲۰ تا ۲۲ امكان تحویل گذرنامه برای كسانی كه عجله دارند نیز در باجه های منتخب پستی فراهم گشته است، اظهار داشت: این اقدام در ایام تعطیل هم صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: البته ۴۸ ساعت بعد از ارسال پیامك صدور گذرنامه به زوار، این گذرنامه ها به نشانی زوار پست خواهد شد و تا جایی كه امكان دارد زوار برای دریافت گذرنامه به باجه های پستی بازگشت نكنند.
غضنفری افزود: امسال پلیس برای زائرانی كه قصد زیارت به عتبات عالیات را دارند و گذرنامه های آنها در زمان سفرشان آماده نمی گردد، برگه ای به نام تذكره تحویل می دهد كه توزیع این تذكره ها نیز به عهده ماست و اساسا بعد از اختتام سفر، گذرنامه این افراد به نشانی شان پست خواهد شد.
غضنفری همین طور اشاره كرد: برای شهر تهران بازگشت كنندگان می توانند به نزدیك ترین دفتر پستی محل سكونتشان بازگشت كنند كه در همین خصوص دفاتر پستی شوش، چهارراه لشكر، شهرك قدس، مفتح، میدان رسالت، نبرد جنوبی، شهرری و باجه پل صدر آماده توزیع است و در سایر استان ها نیز واحد اصلی هر استان كار توزیع گذرنامه ها را به عهده دارد.

منبع: