وزیر اقتصاد: برای اقتصاد هوشمند، مقررات باید تغییر كنند

وزیر اقتصاد: برای اقتصاد هوشمند، مقررات باید تغییر كنند

به گزارش سئو مئو وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت كه جهت راه اندازی اقتصاد هوشمند، مقررات و حتی كاركرد عوامل انسانی باید تغییر كنند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در نشست بررسی مشكلات و مسائل فین تك ها و تكنولوژی های جدید اقتصادی، با اشاره به اینكه نهادهای اصلی كاركرد خویش را در این عرصه به خوبی انجام نداده اند اظهار داشت كه وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه باید زمینه رشد این تكنولوژی های جدید را فراهم نمایند.

وی با تاكید بر اینكه جهت راه اندازی اقتصاد هوشمند، مقررات و حتی كاركرد عوامل انسانی باید تغییر كنند، افزود: ایجاد زیرساخت ها یكی از وظایف وزارت اقتصاد است كه در نهایت سبب ایجاد تحول در فضای بانك، بیمه، بورس، مالیات و حتی فضای كسب و كار خواهد شد.

وزیر اقتصاد همینطور اظهار نمود: در یك مورد در یكی از دستگاه ها حدود ۴۰۰ مجوز حذف شد اما هنوز بسیاری در مقابل حذف این مجوزها مقاومت می كنند.

دژپسند با اشاره به اینكه به دنبال ایجاد یك كمیته راهبردی برای پیشبرد مقوله اقتصاد هوشمند هستیم، اظهار داشت: باور دولت این است كه خیلی از مشكلات با تكنولوژی های جدید قابل حل شدن است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، در این جلسه كه با حضور مدیران عامل و فعالان حوزه استارت آپی و فین تكی برگزار شد، بعضی از مشكلات و موانع توسعه این كسب و كارهای اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر اقتصاد هم به فعالان اقتصادی در حوزه های فین تك برای حل مشكلات آنها قول مساعد داد.