عرضه ۵۰ میلیون گوشی تاشو ظرف ۵ سال!

عرضه ۵۰ میلیون گوشی تاشو ظرف ۵ سال!

سئو مئو: كارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی IHS Markit اخیرا برآورد و اعلام نموده اند كه تا سال 2024 میلادی، بالغ بر 50 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو روانه بازارهای جهانی خواهد شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، یك سال اخیر خیلی از غول های تكنولوژی در جهان به منظور خروج از ركود بازارهای جهانی موبایل به فكر توسعه، تولید و عرضه گوشیهای هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر افتاده اند كه همچون مهم ترین آنها می توان به سامسونگ و هواوی اشاره نمود. این روزها كه بازار معرفی و عرضه گوشیهای هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر و تا شدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است، اخیرا گزارشی در وب سایت phonearena انتشار یافته است كه برمبنای پیش بینی كارشناسان موسسه تحقیقاتی IHS Markit، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۴ میلادی، بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و در دسترس كاربران و علاقمندان به حوزه تكنولوژی های جدید قرار خواهد گرفت.
تابحال تنها شركت های سامسونگ و هواوی بوده اند كه از گوشیهای هوشمند تاشوی خود یعنی گلكسی فولد و میت ایكس رونمایی و پرده برداری كرده اند كه البته هیچ كدام از آنها الان در بازار موجود نیست. گلكسی فولد، اولین گوشی هوشمند تاشو در جهان كه چندی قبل توسط سامسونگ معرفی و رونمایی گردید، با مشكل در صفحه نمایش مواجه گردید و مدت بسیار كوتاهی پس از عرضه بالافاصله جمع آوری شد تا پس از برطرف شدن مشكلات مربوطه در آن باری دیگر روانه بازار شود. از طرفی دیگر، خیلی از كارشناسان و تحلیلگران از عدم موفقیت این محصولات در بازار سخن گفتند و خاطرنشان كردند كه همانطور كه خیلی از تولیدكنندگان موبایل همچون اپل و ال جی قبل تر اعلام نموده بودند، هنوز برای توسعه و عرضه عمومی گوشیهای هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو انعطاف پذیر زود است و زمان زیادی تا موفقیت این نوع خاص از محصولات باقی مانده است. هواوی نیز اخیرا اعلام نموده است كه قصد ندارد در عرضه گوشی تاشوی میت ایكس خود عجله كند و تا زمان اطمینان از عملكرد موفقیت آمیز آن صبر خواهدنمود.
این كارشناسان همین طور در گزارش خود خاطرنشان كرده اند كه عرضه گوشیهای هوشمند تاشو در شش ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، روندی كاهشی را تجربه كرده است این در حالیست كه در سه ماهه دوم ۲۰۱۹، نمایشگرهای آمولد تحت تاثیر كاهش قیمت و استقبال گسترده از قابلیت سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش شاهد یك رشد و افزایش ۳۰ درصدی بوده اند.
آنها در ادامه اظهارات خود عنوان كرده اند كه بیشتر نوآوری های گوشیهای هوشمند در زمینه نمایشگرهای آمولد و گوشیهای تاشو خواهد بود كه البته فناوری های مربوط به آن هنوز به مرحله تكامل و شكوفایی نرسیده است اما پیش بینی می شود تا سال های آینده، با پیشرفت علم و تكنولوژی های مربوط به گوشیهای تاشو شاهد افزایش روند استقبال كاربران و نمودار صعودی میزان فروش و عرضه این محصولات در بازارهای جهانی باشیم.
از آنجائیكه بازار گوشیهای هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شركت های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت های جدید، دیگر نمی دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه كار كنند، به سمت گوشیهای هوشمند تاشو و منعطف روی آورده اند تا شاید بتواند بازار راكد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای كاربران و شركت های تولیدكننده موبایل به ارمغان بیاورد.

منبع: