تركیه به دنبال صدور ارزهای مجازی

تركیه به دنبال صدور ارزهای مجازی

به گزارش سئو مئو بانك مركزی تركیه در كوشش برای دستیابی به فناوری بلاك چین برای صدور ارز دیجیتالی است.
به گزارش سئو مئو به نقل از اهوال، از زمان آغاز بحران ارزی در تركیه پارسال كه بر سر بازداشت یك كشیش آمریكایی به افترا جاسوسی شروع شد و در نهایت به كاهش ۳۰ درصدی ارزش لیر در مقابل دلار ختم شد، تمایل به معامله ارزهای دیجیتالی در این كشور افزایش یافته و مناقشه جدید بین واشنگتن و آنكارا بر سر خرید سامانه موشكی اس-۴۰۰ از روسیه، به این مساله دامن زده است؛ تا جایی كه حالا بانك مركزی تركیه به شكل جدی به دنبال ورود به بحث ارزهای مجازی است.
آنكارا بعنوان بخشی از سند چشم انداز توسعه خود به دنبال ایجاد یك ارز دیجیتالی مبتنی بر فناوری بلاك چین تا سال ۲۰۲۳ است كه منجر به ارتقای سیستم پولی این كشور در حوزه در رابطه با پرداخت های گمركی و زیرساختی خواهد شد.
پیشتر در سال ۲۰۱۷ بانك مركزی تركیه با انتشار اطلاعیه ای، پتانسیل ارز های دیجیتالی برای ثبات مالی را ستوده بود. به نظر می آید بعد از بركناری مراد جتین كایا، رئیس اسبق بانك مركزی تركیه كه دارای اختلاف دیدگاه زیادی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این كشور بود، فضا برای ورود جدی تر بانك مركزی تركیه به این عرصه فراهم گشته است.
طبق اعلام بانك آی ان جی، تركیه هم اكنون بیشترین معامله گر ارزهای دیجیتالی در میان كشورهای شرق اروپا را دارد و ۴۵ درصد شركت كنندگان ترك در نظرسنجی این بانك گفته اند كه نسبت به موفقیت این ارزها در آینده امیدوار هستند.
آلپ ایش، كارشناس ترك ارزهای دیجیتال در همین رابطه اظهار داشت: بعضی از معامله گران ترك در زمان نوسان ارزهای دیجیتالی توانستند سود خوبی كسب كنند و این مساله منجر به ترغیب بیشتر مردم برای معاملات این ارزها شده است.