وزیر ارتباطات مطرح كرد؛ جزئیات واگذاری اینترنت VDSL، سرعت ۴برابری برای ۲میلیون مشترك

وزیر ارتباطات مطرح كرد؛ جزئیات واگذاری اینترنت VDSL، سرعت ۴برابری برای ۲میلیون مشترك

به گزارش سئو مئو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات واگذاری اینترنت VDSL بعنوان جایگزین سرویس ADSLدر كشور را شرح داد و اظهار داشت: ظرفیت واگذاری این سرویس با چهاربرابر سرعت برای دو میلیون مشترك فراهم گشته است.

به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه الكامپ ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران تصریح كرد: سیاستگذاری جدید ما برای توسعه شبكه پهن باند ثابت اینترنت این است كه از امروز شركت مخابرات ایران، سرویس VDSL كه اینترنت مشتركان را تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه بالا می برد، عرضه نماید.
وی افزود: شركت مخابرات ایران از امروز این سرویس را در سراسر كشور راه اندازی می نماید و دو میلیون پورت VDSL با نام «سرویس سورینو» و متوسط سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه به متقاضیان عرضه خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاكید بر اینكه به علت عقب ماندگی ما در حوزه شبكه ارتباطات ثابت، وضعیت خوبی در این بخش نداریم، اظهار داشت: با راه اندازی سرویس VDSL، امیدواریم كه این عقب ماندگی جبران شود و سایر اپراتورها هم می توانند این امكان را برای مشتركانشان فراهم نمایند.
آذری جهرمی اضافه كرد: این سرویس تا كابینت خط مشترك، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سكونت، از راه سیم مسی عرضه می شود.
وی خاطرنشان كرد: به علت فاصله زیاد خطوط مسی تا مراكز مخابراتی، ۳۰ درصد مشتركان تنها به اینترنت دو مِگ دسترسی دارند و ۱۶ درصد مشتركان می توانند اینترنت ۸ تا ۱۶ مگ دریافت نمایند بنابراین در صورت راه اندازی و توسعه سرویس VDSL، مشكل سرعت مشتركان حل خواهد شد. همینطور در شروع این سرویس، ظرفیت دو میلیون پورت در سراسر كشور، آماده واگذاری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال مهر تاكید كرد: تعرفه جدیدی برای این سرویس وضع نشده است و قیمتگذاری این سرویس، مطابق مصوبه ۲۶۶ كمیسیون تنظیم مقررات دیده شده است. در این مصوبه، قیمت و سرعت سرویس در تمامی سطوح دیده شده است.