امارات می خواهد اولین كشور خاورمیانه در توسعه 5G باشد

امارات می خواهد اولین كشور خاورمیانه در توسعه 5G باشد

سئو مئو: شركت اتصالات در امارات متحده عربی می خواهد اولین اپراتور در منطقه خاورمیانه باشد كه به توسعه زیرساخت های مربوط به شبكه نسل پنجم اینترنت 5G می پردازد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شركت اتصالات بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی امارات متحده عربی حالا اعلام نموده است كه می خواهد با همكاری با بزرگترین شركت های تكنولوژی و مخابراتی جهان، خدمات و سرویس های مخابراتی و ارتباطی خویش را با بهره گیری از فناوری بلاك چین، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهبود ببخشد تا به كاربرانش این امكان را بدهد كه از زیرساخت های نوین و تكنولوژی های به روز مخابراتی در جهان بهره مند شده و ارتباطات بهتر و با كیفیت بیشتری را با مخاطبان، دوستان و آشنایان خود برقرار كنند.
امارات متحده عربی كه همواره در تلاش بوده است تا یكی از اولین كشورهای پیشگام در عرصه بهره گیری از تكنولوژی های جدید در منطقه خاورمیانه و جهان باشد، حالا به نظر می آید كه اولین كشور خاورمیانه خواهد بود كه مراحل برقراری و توسعه زیرساخت های شبكه نسل پنجم اینترنت 5G را عملیاتی و اجرایی كرده است.
با توجه به آنكه در سال های اخیر محبوبیت و استقبال از شبكه نسل پنجم اینترنت 5G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، كشورهای مختلف با همكاری و عقد قرارداد با شركت های مخابراتی و اپراتورهای معروف تلاش دارند كه به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت های لازم برای این شبكه اینترنتی بپردازند.
خلیج تایمز هم در جدیدترین گزارش خود از قرارداد همكاری اپراتور اتصالات با شركت چینی هواوی در مورد توسعه اینترنت ۵G اطلاع داده و سخن گفته است.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسماً یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.
كشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریكا، كانادا، استرالیا، چین، كره جنوبی، ژاپن و خیلی از كشورهای اروپایی و غیره با همكاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.
بر اساس گزارش techradar، خیلی از بزرگترین شركت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوكیا، اریكسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبكه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه بعد از نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی عرضه می شود.