سرقت میلیون ها دلار ارز مجازی با هك سیمكارت كاربران

سرقت میلیون ها دلار ارز مجازی با هك سیمكارت كاربران

سئو مئو: بنظر می رسد هكرها و مجرمان سایبری با انتقال اطلاعات سیمكارت های قربانیان به سیمكارت های خودشان، حساب های كاربری آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را هك كرده و مبالغ هنگفتی را به سرقت برده اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، این روزها كه بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب سایت ها، حساب های كاربری و پلتفرم های بسیاری برای استخراج بیت كوین یا بیت كوین ماینینگ به وجود آمده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری كلان اقدام نمایند. از طرفی دیگر، استقبال بی نظیر كاربران جهانی از ارزهای رمزپایه فرصت خوبی را برای هكرها و مجرمان سایبری فراهم آورده است تا بتوانند با هك حساب های كاربری آنها و نفوذ به پلت فرم صرافی های ارزهای دیجیتالی، بوسیله حملات سایبری گسترده مبالغ هنگفتی را به سرقت ببرند.
حالا تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت زد دی نت نشان داده است كه هكرها و مجرمان سایبری با بهره گیری از یك روش جدید تحت عنوان SIM swapping یا SIM jacking دست به یك حمله سایبری جدیدی در ایالات متحده آمریكا زده اند كه با انتقال تمامی اطلاعات سیمكارت های قربانیان و كاربران موردنظر به سیمكارت های مورداستفاده خودشان، قادر خواهند بود به راحتی وارد حساب كاربری آنها شده و تمامی مبالغ موجود مبتنی بر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت كوین را به سرقت ببرند.
سرقت اطلاعات سیمكارت و انتقال دیتای آن به سیمكارت مورداستفاده خود یكی از جدیدترین راه هایی است كه بنظر می رسد مورد استفاده و استقبال هكرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است تا بتوانند به حساب های كاربری كاربران برای استخراج رمزارز همچون بیت كوین نفوذ پیدا كرده و مبالغ موجود در اكانت های آنها را به سرقت ببرند.
بگفته كارشناسان و تحلیلگران فعال در این عرصه، هنوز معلوم و مشخص نشده است كه هكرها با این روش به چه مقدار پول دست یافته و چند حساب كاربری را هك كرده و رمزارزهای آنها را به سرقت برده اند.
در چند سال اخیر كه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت كوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شدند، همین امر باعث شده است كاربران و هكرهای بسیاری به كسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند كه این خود دلیل محكمی بود برای آنكه تعداد زیادی از اپلیكیشن ها و وب سایت هایی كه پلتفرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می كردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد كنند.
آمار حملات سایبری و هك در سال قبل ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با عنایت به افزایش بیش از پیش حملات سایبری از طرف هكرها، كشورها و شركت های كوچك و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این گونه حملات قرار گرفته و لطمه ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده اند.
با اینكه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا كرده اند، خیلی از كشورها ازجمله كشورهای اروپایی در تلاشند تا این پول بی افسار را كنترل كرده و معاملات با آنرا تا حد امكان محدود كنند، چونكه بر این باورند بیت كوین به تجارت های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به سبب آنكه مقامات قضائی و پلیس نمی توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری كنند، موجب سهولت آن می شود.

منبع: