از كجا بفهمیم گوشی هك شده است؟

از كجا بفهمیم گوشی هك شده است؟

به گزارش سئو مئو این گزارش به بررسی مهم ترین نشانه های هك شدن گوشی هوشمند كاربران می پردازد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با عنایت به آنكه این احتمال در دنیای امروز وجود دارد كه هكرها و مجرمان سایبری به علل مختلف و نامشخصی به نفوذ و دسترسی به حریم خصوصی كاربران گوشیهای هوشمند و كامپیوتر علاقه و تمایل داشته باشند، كاربران باید توجه ویژه ای داشته باشند كه دستگاه الكترونیكی متصل به اینترنت آنها مورد هجوم و حمله سایبری افراد غریبه و هكرها قرار نگیرد.
طبق گزارش وب سایت تك رادار، بدین ترتیب كارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با انتشار این گزارش تلاش دارند كه كاربران را از نشانه های هك شدن گوشی موبایل خود آگاه سازند تا در صورت مشاهده دو یا چند نشانه زیر، به مرتفع ساختن مشكلات ناشی از هك گوشی و اطلاعات خود بپردازند.
كند شدن عملكرد گوشی
یكی از مهم ترین این نشانه ها، كند شدن یكباره عملكرد گوشی موبایل و هنگ كردن های بی جهت آن است. البته هك شدن یكی از دلایلی است كه باعث كند شدن عملكرد گوشی می شود و كاربران باید بدانند كه سنگین شدن كارت حافظه و حافظه داخلی گوشی هم می تواند یكی از عواملی باشد كه در هنگ كردن های مكرر دستگاه آنها مقصر است.
ضعف باتری گوشی
یكی دیگر از این نشانه ها، ضعیف شدن باتری گوشی هوشمند است. این نشانه بدان معناست كه ظرفیت باتری و شارژدهی گوشی كاربران به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی گرفتار افت شدیدی شود. همینطور یكی دیگر از نشانه های در رابطه با كاهش عملكرد باتری، داغ تر شدن بیش از حد آن به هنگام استفاده یا شارژ شدن است.
تغییرات ناگهانی در دانلودها
كاربران بسیاری در فضای مجازی عنوان كرده اند كه تغییرات ناگهانی و ناخودآگاهی كه در وضعیت دانلود گوشی آنها به وجود می آید، یكی از اولین نشانه های مهمی است كه نشان داده است هكرها و مجرمان سایبری به اطلاعات و داده های خصوصی كاربران نفوذ و دسترسی پیدا كرده اند.
قطع ناگهانی تماس
كاربرانی كه به صورت ناگهانی تماس تلفنی و ویدئویی آنها قطع می شود، در خیلی از مواقع عنوان كرده اند كه گرفتار حملات سایبری و هجوم هكرها به حریم خصوصی خود شده اند.
پیغام های عجیب و غریب
در صورتیكه دستگاه گوشی كاربران به صورت خود به خود پیغام های عجیب و غریب دریافت و ارسال می كند، می توانید تا حد زیادی با اطمینان خاطر عنوان كنید كه هكرها و مجرمان سایبری به حریم خصوصی شما راه پیدا كرده و نفوذ یافته اند.
نصب بدون اجازه برنامه های جدید
نصب و دانلود برنامه های جدیدی كه هیچگاه نام انها را هم نشنیده و مبادرت به دانلود آنها نكرده اید، یكی دیگر از اصلی ترین عواملی است كه نشان داده است گوشی هوشمند شما تحت حمله و هجوم بدافزارهای خطرناك یا نفوذ هكرها و جاسوسان قرار گرفته است.
از كار افتادن برنامه ها
از كار افتادن ناگهانی برنامه های مورد استفاده كاربران هم یكی دیگر از نشانه های حمله سایبری و بدافزاری است كه معمولاً به صورت لغو نصب یا قطع برقراری ارتباط برنامه مذكور با گوشی هوشمند اتفاق می افتد.
ظاهر عجیب و غریب وب سایت ها
ظاهر عجیب و غریبی كه وب سایت های مشهور نمایش داده می شود، هم نشان دهنده فعالیت های مخرب هكرها و بدافزارهای مشهور موجود در فضای مجازی است.
افزایش قبض موبایل
و بعنوان یكی از اصلی ترین و مهم ترین نشانه هایی كه كاربران را به آگاهی از هك شدن دستگاه الكترونیكی خود وا می دارد، افزایش قبض تلفن همراه آنهاست چراكه خیلی از هكرها با جاسوسی از اطلاعات خصوصی كاربران از شماره های تماس آنها هم سواستفاده كرده و با برقراری تماس با افراد ناشناس، باعث افزایش قبض تلفن همراه آنها می شوند.
انتشار اطلاعات شخصی در اینترنت
و در نهایت، انتشار اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای شخصی در فضای مجازی و اینترنت می تواند یكی از اصلی ترین نشانه هایی باشد كه كاربران بتوانند به وسیله آن متوجه شوند كه گوشی آنها گرفتار هك و حمله سایبری و بدافزاری شده است.