استفاده از وی چت برای معلمان چینی ممنوع می شود

استفاده از وی چت برای معلمان چینی ممنوع می شود

به گزارش سئو مئو یكی از دولت های محلی چین مشغول بررسی پیشنهادی است كه طبق آن استفاده معلمان از اپلیكیشن های پیام رسان مانند وی چت را برای تعیین تكالیف دانش آموزان ممنوع می كند.

به گزارش سئو مئو به نقل از تك كرانچ، مقامات آموزش و پرورش چین قصد دارند از بار والدینی با كودكان دبستانی بكاهند. درهمین راستا هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش ایالت «ژجیانگ» پیشنهاد كرد معلمان از تعیین تكالیف یا درخواست از والدین برای نمرده دادن به تكالیف در خانه در اپلیكیشن های وی چت، QQ یا پیام رسان های دیگر منع شوند.
همزمان با شكوفایی اینترنت موبایل در چین، تلفن های هوشمند به یك اكسسوری برای انجام فعالیت های روزانه همچون تكالیف مدرسه تبدیل گشته اند. معلمان به جای تعیین تكالیف در كلاس درس یا اعلام به دانش آموزان، این موارد را در گروه های وی چت مخصوص والدین ارسال می كنند. حتی خیلی از معلمان با استفاده از این پلت فرم ها از والدین می خواهند به دانش آموزان كمك كنند یا به تكالیف آنان نمره دهند.
به هرحال این پیشنهاد بعد از آن اعلام گردید كه دستورالعمل های ملی توسط وزارت آموزش و پرورش چین در ماه اكتبر اعلام گردید. در این دستورالعمل ها از معلمان و مدارس خواسته شد تا مسئولیت پذیرتر باشند.