ریزش كاربران توییتر سبب جان گرفتن درآمد توییتر شد!

ریزش كاربران توییتر سبب جان گرفتن درآمد توییتر شد!

سئو مئو: انتشار تازه ترین گزارش های مالی از شبكه اجتماعی توئیتر نشان داده است كه با وجود كاهش تعداد كاربران فعال ماهانه، درآمد این غول تكنولوژی در فصل پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی رو به رشد بوده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، توئیتر كه یكی از بزرگترین و محبوب ترین پلت فرم های شبكه اجتماعی در سراسر جهان محسوب می شود، بنظر می رسد كه در سه ماهه پایانی سال قبل میلادی با كاهش تعداد كاربران فعال ماهانه خود روبرو بوده است. اما جالب است كه با وجود این، میزان درآمد این شبكه اجتماعی در همین بازه زمانی روندی صعودی و افزایشی را تجربه كرده و پشت سر گذاشته است.
بر طبق این اطلاعات و داده های انتشار یافته، با اینكه تعداد كاربران فعال ماهانه در توئیتر با روندی كاهشی روبرو شده است اما بگفته جك دورسی، مدیرعامل توئیتر، تعداد كاربرانی كه امكان درآمدزایی را برای این شركت داشته اند، افزایش یافته است و همین امر باز باعث شده است در مجموع، درآمدزایی توئیتر بالا برود.
تعداد كاربران فعال ماهانه توئیتر در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۲۱ میلیون نفر رسید این در حالیست كه تعداد كاربران فعال در ماه توئیتر در مدت مشابه سال پیش از آن، ۳۳۰ میلیون نفر بود و آمارها حاكی از یك كاهش قابل ملاحظه و چند میلیون نفری بودند. البته خیلی از كارشناسان و تحلیلگران پیش تر از این احتمال سخن گفته بودند بدین سبب این امر چندان برای توئیتر غیرقابل پیش بینی نبود.
از دلایلی كه توئیتر شاهد كاهش تعداد كاربران فعال خود بوده است، می توان به قوانین اتحادیه اروپا برای محافظت از اطلاعات و داده های كاربران اشاره نمود.
بر اساس گزارش وب سایت سی نت، توئیتر همین طور آن دسته از كاربرانی را كه با قابلیت درآمدزایی نامیده، بدینگونه تعریف كرده است: كاربرانی كه در ساعات مختلف از شبانه روز از اپلیكیشن و پلت فرم وب سایت توئیتر استفاده می نمایند و امكان نمایش تبلیغات برای آنها وجود دارد، كاربران درآمدزا محسوب می شوند.