اینترنت اشیا محبوب ترین كاربرد فناوری مخابراتی نسل پنجم

اینترنت اشیا محبوب ترین كاربرد فناوری مخابراتی نسل پنجم

به گزارش سئو مئو مسابقه برای عرضه خدمات مخابراتی نسل پنجم شروع شده و به نظر می آید ظرفیت بالای شبكه های مبتنی بر این فناوری استفاده از خدمات متنوعی را ممكن كند.

به گزارش سئو مئو به نقل از زددی نت، بررسی ها نشان داده است تا ابتدای سال ۲۰۲۰ استفاده از شبكه های نسل پنجم فراگیر خواهد شد. در این میان نتایج یك پژوهش كه توسط موسسه گارتنر صورت گرفته محبوب ترین كاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم را مشخص كرده است.
بر این اساس استاندارد مخابراتی نسل پنجم بین ۳ تا ۵ سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باعث كاهش شدید استفاده از خطوط تلفن ثابت و دیگر روش های ارتباطی خواهد شد. از جانب دیگر شركت های تجاری و خصوصی هم استقبال قابل توجهی از این فناوری به عمل خواهند آورد و خدمات متنوعی را بر همین مبنا عرضه می كنند. بررسی كه گارتنر در مورد محبوب ترین كاربردهای فناوری نسل پنجم به عمل آورده حاكیست اینترنت اشیا در رتبه اول قرار دارد. بر همین مبنا ۵۹ درصد از صاحبان مشاغل و متخصصان حوزه فناوری بر این امر تاكید كرده اند. دومین كاربرد محبوب فناوری مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه دریافت و مشاهده ویدئوهای فوق دقیق از راه گوشیهای هوشمند و غیره است.
رتبه های سوم تا ششم در این زمینه هم مربوط به عرضه خدمات اتوماسیون و كنترل، دسترسی به خدمات بی سیم ثابت، تحلیل عملكرد و ردگیری موقعیت مكانی است.
ازجمله دیگر كاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم كه محبوبیت كمتری خواهند داشت، می توان به خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هوشمندسازی شهرها، شناسایی چهره، بلاك چین، تامین امنیت عمومی، خودران كردن خودروها و تولید انواع سنسور اشاره نمود.