جنگ جهانی اپل با گوگل و فیسبوك

جنگ جهانی اپل با گوگل و فیسبوك

سئو مئو: اپل اجرای برنامه های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس شركت های گوگل و فیسبوك را در داخل این شركت ها به سبب نقض حریم شخصی برای مدتی كوتاه ناممكن كرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ورج، گوگل و فیسبوك پیش از عرضه عمومی برنامه های سازگار با iOS آنها را در داخل این شركت مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند. اما اپل با باطل كردن مجوزهای برنامه های مذكور اجرای نسخه های iOS برنامه هایی همچون نقشه گوگل، هنگ اوت، جیمیل و غیره را در داخل این شركت ناممكن كرد.
اپل هفته قبل اقدامی مشابه را بر ضد شركت فیسبوك باز انجام داد و علت چنین كاری را نقض سیاست های خود در زمینه توزیع برنامه های سازگار با محصولات اپل اعلام نموده است.
این اقدام اپل موجب شد كه خیلی از كاركنان شركت های مورد اشاره نتوانند فعالیت های روزمره خودرا انجام داده و نسخه های بتای برنامه های مختلف خودرا جهت استفاده كاربران آیفون و آی پد آزمایش نمایند. باطل نشدن مجوز مورد اشاره از آنجا اهمیت داشت كه با استفاده از ان اجرای برنامه های مختلف بدون عرضه آنها در اپ استور ممكن می شد.
البته پس از گذشت مدتی این شركت برطرف شد و اپل تایید نمود كه با همكاری گوگل و فیسبوك مجوزهای قبلی را باردیگر فعال كرده است.
همكاری گوگل و اپل برای حل این مشكل سپس آن رخ داد كه گوگل برنامه ای به نام Screenwise Meter را از كار انداخت. این برنامه ناقض حریم شخصی به گوگل امكان می داد تا از نحوه استفاده كاربران از آیفون هایشان باخبر شود. فیسبوك هم قبلا یك برنامه تحقیقاتی مشابه عرضه نموده بود كه اپل را به خشم آورده بود. با كنار گذاشته شدن این دو برنامه اپل باز همكاری با گوگل و فیسبوك را به حالت عادی بازگرداند.