مقررات جدید پرداخت وام وزارت ارتباطات اعلام شد، سقف تسهیلات ۳ و در موارد خاص ۵ میلیارد تومان

مقررات جدید پرداخت وام وزارت ارتباطات اعلام شد، سقف تسهیلات ۳ و در موارد خاص ۵ میلیارد تومان

سئو مئو: كارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان تصویب ضوابط جدید دریافت وام وجوه اداره شده، سقف این تسهیلات را ۳ میلیارد و در موارد خاص ۵ میلیارد تومان اعلام نمود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، كارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور رونق بخشی به كسب و كارهای حوزه ICT كشور، در ضوابط دریافت این وام بازبینی و شرایط جدیدی را برای دریافت وام وجوه اداره شده اعلام نمود.
بر همین اساس، سرمایه گذاری در توسعه و ارتقای كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات كشور، توسعه و ارتقای سطح فناوری و كیفیت تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری، صدور كالاها و خدمات فنی و مهندسی و احداث كارور (اپراتور) های نمایش كننده خدمات الكترونیكی در كلیه زیربخش ها، شامل دریافت تسهیلات وام وجوه اداره شده می شوند.
هم چنین، طرح (پروژه) های تحقیقاتی منتهی به تولید نمونه صنعتی یا تولیدات آزمایشگاهی، آموزشی، توسعه ای اشتغال آفرین و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات، می توانند از وام وجوه اداره شده استفاده كنند.
برمبنای اعلام كارگروه وجوه اداره شده، سقف تسهیلات در حالت كلی ۳۰ میلیارد ریال و برای موارد خاص با تصمیم كارگروه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال است و مبلغ تسهیلات اعطایی با ضمانت سفته ظهر نویس شده از مبلغ ۳۰۰۰ میلیون ریال به ۴۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
همچنین، نرخ كارمزد تسهیلات برای طرح های توسعه كسب و كار برای شركت های مستقر در استان تهران ۱۰ درصد و این رقم برای شركت های سایر استان ها ۸ درصد مصوب شد.
نرخ كارمزد تسهیلات برای طرح های تحقیق و توسعه و طرح هایی كه در امتداد اولویت ها و برنامه های اعلام شده از راه سایت وام وجوه اداره شده باشد، به میزان ۶ درصد مورد تصویب قرار گرفت. نرخ تسهیلات سرمایه در گردش باز به میزان ۱۲ درصد و بازپرداخت یك ساله محاسبه میگردد.