دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی مطرح كرد تعریف 3 پلت فرم ماهواره ای برای دانشگاه ها، تولید مجموعه ای از زنجیره تامین دانش ساخت ماهواره

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی مطرح كرد تعریف 3 پلت فرم ماهواره ای برای دانشگاه ها، تولید مجموعه ای از زنجیره تامین دانش ساخت ماهواره

به گزارش سئو مئو دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: دانشگاه ها می توانند دانش ساخت ماهواره های خویش را به اشتراك گذاشته و مجموعه ای مشترك از زنجیره تامین دانش را گسترش دهند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینكه بحث بورسیه خارجی در برخی از حوزه های تخصصی فضایی وجود دارد، بیان كرد: شرایط بورسیه دانشجویان در كشور وجود دارد، ولی باید تلاش نماییم به جای توسعه بورسیه از توان دانشجویان و اساتید داخلی در كشور بهره مند شویم.

وی ادامه داد: برنامه های خوبی برای دانشگاه ها داریم و تمایل داریم كه دانشگاه های ما با دانشگاه های دیگر كشورها همكاری داشته باشند.

منطقی خاطرنشان كرد: سه پلت فرم ماهواره ای برای دانشگاه ها تعریف كرده ایم تا با این كار هم افزایی تولید نماییم و بتوانیم به اهداف پژوهشی خود نایل شویم. ضمن این كه از نخبگان ایرانی خارج از كشور هم استفاده نماییم تا با ما در زمینه های مختلف همكاری داشته باشند.

وی تصریح كرد: مقرر است شركت های دانش بنیان در یك شبكه تبادل اطلاعاتی و محصولی با معاونت علمی و دانشگاه ها ارتباط داشته باشند.