اپلیكیشن های اندرویدی جاسوسی فیسبوك را می كنند؟

اپلیكیشن های اندرویدی جاسوسی فیسبوك را می كنند؟

سئو مئو: تازه ترین گزارش های انتشار یافته نشان داده است كه بعضی از اپلیكیشن های اندرویدی بدون كسب اجازه از كاربران، اطلاعات حساب كاربری كاربران را برای فیسبوك ارسال می كردند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نظر می آید كه سریال رسوایی های فیسبوك تمامی دارد و هر روز از گوشه و كنار جهان گزارشی در خصوص رسوایی های اطلاعاتی و افشای حریم خصوصی كاربران این شبكه اجتماعی بزرگ منتشر میگردد و چهره این شركت آمریكایی را بیشتر از پیش تخریب كرده و اعتماد كاربرانش را بیشتر از بین می برد.

سال ۲۰۱۸ میلادی سال خیلی مشكل و دشواری برای شركت فیسبوك به عنوان یكی از بزرگترین غول های تكنولوژی در جهان و ایالات متحده آمریكا بود چونكه در اوایل سال ۲۰۱۸، بزرگترین رسوایی این شركت در طول مدت فعالیت خود رخ داد چونكه گزارش های زیادی منتشر و سپس معلوم شد كه این شركت با همكاری موسسه و شركت مشاوره سیاسی كمبریج آنالتیكا سبب افشای اطللاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از كاربران فیسبوك شده است. سپس رسانه ای شدن این رسوایی بزرگ، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوك را به خیانت در امانت و همكاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همین طور نقض حریم شخصی كاربران متهم كردند.

این شبكه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید كاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به گونه ای كه تعداد كثیری از شركتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال كردن صفحات مجازی خود در فیسبوك اقدام نموده و استفاده از این شبكه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف كرده اند.

پس از انتشار خبر رسوایی فیسبوك و نقض حریم شخصی كاربرانش، افراد مشهور و شركت های كوچك و بزرگ بسیاری مبادرت به حذف صفحه كاربری خود در این شبكه اجتماعی كرده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خودرا نسبت به سهل انگاری فیسبوك نشان دهند.

حالا وب سایت phonearena اخیرا اعلام نموده است كه بعضی از اپلیكیشن های اندرویدی بدون كسب و دریافت اجازه از كاربران اطلاعات شخصی مربوط به حساب های كاربری شان را تحویل فیسبوك داده و برای آن ارسال می كردند.

هنوز مشخص نیست كه انگیزه و برنامه این اپلیكیشن های اندرویدی برای ارسال و تحویل اطلاعات مربوط به كاربران به فیسبوك دقیقا چه بوده است اما كارشناسان و تحلیلگران بر این باورند كه بالغ بر ۳۴ برنامه و اپلیكیشن كه بعضی از انها از محبوبیت خوبی برخوردار می باشند و در فروشگاههای آنلاین اپ استور اپل و گوگل پلی استور باز موجودند، همگی با فیسبوك همكاری های نزدیكی دارند و به نظر می آید كه این غول شبكه اجتماعی به منظور ارتقای سطح الگوریتم های خود برای شناسایی بهتر سلایق و علایق مخاطبانش از راههای مختلفی همچون دسترسی و نفوذ بدون اجازه به حساب های كاربری آنها در سایر شبكه های اجتماعی و اپلیكیشن های مختلف بهره برده و بهره گرفته است.

فیس بوك كه به نظر می آید با این گزارش های جدید باری دیگر هدف تهاجم و حمله منتقدان و معترضان قرار بگیرد و به دردسرهای جدید امنیتی و اطلاعاتی جدیدی بیفتد، هنوز در این باره واكنشی نشان نداده است.