كارخانه های اپل به آمریكا منتقل می شوند

كارخانه های اپل به آمریكا منتقل می شوند

سئو مئو: اپل تحت تاثیر فشارهای سیاسی دولت ترامپ در خصوص انتقال كارخانه ها از چین به داخل خاك كشور ایالات متحده، با اختصاص یك میلیارد دلار می خواهد كارخانه جدیدی در شهر تگزاس آمریكا راه اندازی كند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سپس آغاز جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریكا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریكا چین را به افزایش تعرفه های گمركی تهدید كرد كه به واسطه آن خیلی از شركت های تكنولوژی و خودروسازی آمریكایی كه در چین كارخانه داشتند، اعلام نمودند كه متحمل ضرر و زیان های گسترده و هنگفتی خواهند شد.
خیلی از شركت های بزرگ آمریكایی به منظور كاهش هزینه های نهایی و افزایش سودآوری، كارخانه های خودرا به شهرهای مختلف چین منتقل كرده اند و میلیون ها كالای تولیدی خودرا در این كشور به تولید و فروش می رسانند.
با عنایت به آنكه خیلی از شركت ها و غول های تكنولوژی آمریكایی در چین كارخانه دارند و یا با خیلی از شركت های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همكاری دارند، بدین سبب افزایش تعرفه وارداتی كه سران این دو كشور برای همدیگر وضع كرده اند، می تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریكا و چین به همراه داشته باشد.
اما حالا به نظر می آید كه تلاش شركت های تكنولوژی همچون اپل برای كاهش هزینه های نهایی و تمام شده برای تولید محصولاتشان در خارج از خاك آمریكا به نتیجه نرسیده است و مجبور شده اند تحت فشارهای سیاسی دولت ترامپ، به ساخت و راه اندازی كارخانه در داخل خاك این كشور و انتقال آن از چین به آمریكا اقدام نمایند.
طبق گزارش رویترز، اپل اعلام نموده است كه بدین منظور یك میلیارد دلار جهت راه اندازی كارخانه واقع در شهر تگزاس، ایالت آستین شمالی را سرمایه گزاری نموده و مختص كرده است. این شركت آمریكایی همین طور از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای راه اندازی دیتاسنتر و مراكز داده در شهرهای سیاتل، سن دیگو، كالیفرنیا و همین طور توسعه فعالیت های عملیاتی خود در شهرهایی نظیر نیویورك، پیتزبورگ و كلورادو ظرف سه سال آینده آگاهی داده است.
به قول كارشناسان و تحللیگران، پروژه راه اندازی و راه اندازی كارخانه اپل در تگزاس بالغ بر ۲۰ هزار شغل در ایالات متحده آمریكا احداث خواهدنمود.
ترامپ پیشتر به بهانه پشتیبانی از تولید داخلی و افزایش نرخ اشتغالزایی در ایالات متحده، شركت های تكنولوژی و خودروسازی آمریكایی را كه در خارج از این كشور كارخانه راه اندازی كرده و به تولید محصولات خود در كشورهای دیگر می پردازند، به شدت انتقاد كرده و آنها را تهدید كرده بود.