اطلاعات ۱۰۰ میلیون كاربر دزدیده شد

اطلاعات ۱۰۰ میلیون كاربر دزدیده شد

به گزارش سئو مئو یكی از بزرگترین پایگاه های اطلاع رسانی و پرسش و پاسخ كاربران در فضای مجازی روز گذشته تایید نمود كه اطلاعات بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از كاربرانش توسط هكرها به سرقت رفته است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، وب سایت Quora كه یكی از بزرگترین و معروف ترین پایگاههای اطلاع رسانی و پرسش و پاسخ برای كاربران در فضای مجازی به حساب می آید، روز گذشته اعلام و تایید نمود كه هكرها و مجرمان سایبری اطلاعات و داده های بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از كاربران و اعضای این سایت را به سرقت برده اند.

این پایگاه همینطور در اطلاعیه ای كه منتشر نموده، گفته است كه هكرها موفق شده اند در این حملات سایبری به داده هایی همچون رمز عبور، نام كاربری، حساب كاربری، آدرس پست الكترونیك و ایمیل كاربران هم نفوذ پیدا كنند و در ادامه هم به تلاش متخصصان فنی این شركت برای مرتفع ساختن مشكل و ضعف های امنیتی موجود در این وب سایت اشاره نموده است.

بر اساس وب سایت هكرنیوز، آدام دی آنجلو مدیر ارشد اجرایی این شركت هم اظهار داشت: در تلاشیم تا با اطلاع رسانی به كاربرانمان از وقوع دوباره چنین مشكلاتی جلوگیری بعمل بیاوریم.

وب سایت Quora در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط دو نفر از كارمندان شركت فیسبوك تاسیس و افتتاح شد و با هدف اشتراك گذاری اطلاعات و طرح پرسش و پاسخ توسط كاربران در فضای مجازی به وجود آمد. خیلی از كارشناسان و تحلیلگران بر این باورند كه ضعف امنیت سایبری فیسبوك و رسوایی های ادامه دار آن برای این پایگاه هم پیش آمده و اطلاعات میلیون ها كاربر عضو در آن افشا شود.