معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۴۰ هزار سایت شناسه شامد دریافت نمودند، لزوم توسعه سواد رسانه ای

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۴۰ هزار سایت شناسه شامد دریافت نمودند، لزوم توسعه سواد رسانه ای

به گزارش سئو مئو معاون مركز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ۴۰ هزار سایت و ۳۰ هزار كانال فعال در حوزه مجازی از جانب وزارت ارشاد شناسه شامد دریافت نمودند.

به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، سید مصطفی اشرف كه برای همایش سواد رسانه ای به استان سمنان سفركرده در حاشیه دیدار با مسئولان ارشاد اسلامی استان هم زمان با قبل از ظهر شنبه ضمن بیان اینكه ۴۰ هزار سایت از جانب وزارت ارشاد شناسه شامد دریافت نمودند، تاكید كرد: این اتفاق برای ۳۰ هزار كانال در فضای مجازی هم رخ داده تا این وزارتخانه بتواند برای نظارت بر فعالیت های حوزه فضای مجازی اقدامات ویژه ای را اعمال نماید.
وی همینطور از صدور سامانه شامد برای ۳۰۰ هزار اپلیكیشن تلفن همراه اطلاع داد و اضافه كرد: درمجموع شناسه شامد برای بیشتر از ۳۷۰ هزار اپلیكیشن تلفن همراه، سایت ها و كانال های فعال در فضای مجازی صادرشده است.
شامد مخفف شناسه الكترونیكی محصولات دیجیتال
معاون مركز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینكه شامد مخفف شناسه الكترونیكی محصولات دیجیتال است، تاكید كرد: نظارت بر فعالیت های حوزه فضای مجازی، امكان رصد و نظارت بر كانال ها، اعمال سیاست های لازم از جانب وزارت ارشاد و همینطور داشتن جامعه آماری و اطلاعات در حوزه بانك اطلاعات فضای مجازی از خصوصیت های این سامانه است.
اشرف بابیان اینكه خوشبختانه شاهد تولیدات خوب فرهنگی و محتوایی در حوزه فضای مجازی در سطح كشور هستیم، بیان كرد: عملكرد فعالان حوزه مجازی به خوبی درزمینهٔ فرهنگی و اجتماعی و همینطور فناوری اطلاعات توانسته اثرگذار باشد.
وی بخش دیگری از سخنان خویش را به مبحث سواد رسانه ای و اهمیت آن اختصاص داد و بیان كرد: استفاده از فضای مجازی و همینطور اطلاعات آن نیازمند داشتن سواد رسانه ای به حساب می آید.
ضرورت توسعه و ترویج سواد رسانه ای در كشور
معاون مركز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه توسعه و ترویج سواد رسانه ای در كشور به خصوص در میان جوانان دارای لزوم است، افزود: ارتباط دو گروه خانواده و آموزش وپرورش نقش مؤثر در اشاعه سواد رسانه ای دارد.
اشرف به برگزاری همایش سواد رسانه ای و اطلاعات هم اشاره نمود و اظهار داشت: این كار مشترك در شش استان كشور در حال برگزاری است و هدف آن ارتقای سواد رسانه ای به حساب می آید.