طرفداران اپل نخستین قربانی افزایش تعرفه های گمركی

طرفداران اپل نخستین قربانی افزایش تعرفه های گمركی

به گزارش سئو مئو تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریكا و چین و افزایش تعرفه های گمركی دوجانبه از جانب این دو كشور بیشتر از سایر قربانیان، به ضرر طرفداران محصولات اپل تمام خواهد شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، پس از آنكه رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا، به بهانه پشتیبانی از محصولات آمریكایی و تولید داخلی این كشور، دستور قانون تعرفه واردات كالاهای خارجی شامل محصولات چینی را داد، رسما جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریكا شروع شد و بر روی محصولات و كالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمركی ۱۰ درصدی اعمال شد كه طبق اظهارات و تهدیدات ترامپ، قرار شد از شروع سال جدید میلادی این تعرفه های وارداتی به ۲۵ درصد افزایش یابد.

با توجه به آنكه خیلی از شركت ها و غول های تكنولوژی آمریكایی در چین كارخانه دارند و یا با خیلی از شركت های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همكاری دارند، ازاین رو افزایش تعرفه های وارداتی كه سران این دو كشور برای همدیگر وضع كرده اند، می تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریكا و چین به همراه داشته باشد.

بارها كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه تجارت و واردات كالا برآورد كرده اند كه صنایع تكنولوژی و خودروسازی بزرگترین قربانی ادامه تنش های تجاری و سیاسی و به عبارتی دیگر تداوم جنگ تجاری میان این دو كشور به شمار خواهند رفت و مصرف كنندگان و مشتریان محصولات اپل از بزرگترین و اولین قربانیان این جنگ تجاری خواهند بود به گونه ای كه به عنوان مثال، هزینه تمام شده برای تولید گوشیهای آیفون و سایر محصولات اپل بسیار گران تمام خواهد شد و این افزایش هزینه بر دوش مشتریان و طرفداران آیفون و به صورت كلی اپل تحمیل خواهد شد.

این جنگ اقتصادی در صورتیكه ترامپ طبق اظهارات و تهدیدهای اخیر خود به عدم پذیرش پیشنهادات چین در خصوص توافق با آمریكا برای كاهش تعرفه های گمركی به تداوم خواهد انجامید.

این در حالیست كه ترامپ پیشتر گفته بود كه افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های گمركی و واردات محصولات چینی برای كاربران و مصرف كنندگان آمریكایی مشكلی تولید نمی كند و فشار اقتصادی مضاعفی بر آنها تحمیل نخواهد كرد.

در صورت تداوم جنگ تجاری میان چین و آمریكا و رسیدن تعرفه های گمركی به ۲۵ درصد، پیش بینی می گردد شركت های آمریكایی نظیر اپل كارخانه و خطوط تولید خویش را از چین به تایوان و ویتنام منتقل كنند تا كمتر گرفتار افزایش تعرفه ها شوند.