برقراری موفقیت آمیز اینترنت ۵G در استرالیا

برقراری موفقیت آمیز اینترنت ۵G در استرالیا

سئو مئو: تلسترا به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی در استرالیا اولین فاز اجرای آزمایشی نسل پنجم اینترنت همراه ۵G را با همكاری كوالكام و اریكسون به انجام رساند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، در سال های اخیر اپراتورهای مخابراتی و شركت های تكنولوژی بسیاری در جهان در زمینه توسعه شبكه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G تلاش نموده اند تا برای كاربران بستر مناسب و پرسرعتی برای انتقال و جابجایی حجم بالایی از اطلاعات موردنظر خود فراهم بیاورند.

تلسترا كه بزرگترین اپراتور مخابراتی استرالیا به حساب می آید، مدتهاست كه در این زمینه با غول های تكنولوژی اریكسون و كوالكام همكاری كرده است تا جایی كه حالا اخیرا اعلام نموده كه با چیپ ست های مجهز به فناوری شبكه ۵G تولید شده توسط كوالكام و دستگاه الكترونیكی هوشمند و نرم افزار اریكسون این همكاری به ثمر نشسته است و مرحله آزمایشی اینترنت پرسرعت ۵G باز با موفقیت صورت پذیرفته است.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، چانا سنویرانته، مدیر ارشد اجرایی شبكه مهندسی تلسترا باز در این خصوص خاطرنشان كرده است كه اجرای موفقیت آمیز این مرحله آزمایشی می تواند خبر بسیار خوشایندی برای جهان تكنولوژی و كاربران باشد بدین سبب برآورد میگردد در آینده ای نزدیك برقراری اینترنت ۵G از محیط آزمایشگاهی و لابراتورهای تحت كنترل خارج شده و به سطح خیابان، شهر و خانه های مردم و شهروندان بیاید.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسما یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك بدنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.

بسیاری از بزرگترین شركت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوكیا، اریكسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبكه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه سپس نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی نمایش میگردد.

وی در ادامه سخنانش اضافه كرد: رابطه تنگاتنگی كه میان تلسترا و شركای تجاری اش درباب توسعه زیرساخت های مربوط به اینترنت پرسرعت ۵G وجود دارد، منجر به توسعه، تكامل و شكوفایی نسل پنجم اینترنت همراه خواهد شد و مشتركان این اپراتور مخابراتی در آینده ای نزدیك قادر خواهند بود به اینترنت ۵G متصل شده و از امكانات و قابلیت های آن بهره مند شوند.

وی اصرار كرد كه اجرای موفقیت آمیز اینترنت ۵G به مراحل اجرایی و نهایی خود نزدیك شده است و این می تواند خبر خوشایندی برای كاربران و علاقمندان به اینترنت به شمار رود.

تلسترا در اكتبر سال جاری میلادی بود كه اعلام نمود در ۵۰ ایستگاه و لابراتوار موردنظر خود مبادرت به اجرای آزمایشی اینترنت ۵G كرده است كه شامل شهرهایی نظیر كانبرا، آدلاید و پرث در استرالیا باز میگردد.