رشد ۵ هزار برابری ارزش ارزهای دیجیتالی و كاهش ارزش بیت كوین

رشد ۵ هزار برابری ارزش ارزهای دیجیتالی و كاهش ارزش بیت كوین

سئو مئو: مدیرعامل موسسه مشاوره مالی deVere برآورد كرده است كه ارزش ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت كوین تا یك دهه آینده، پنج هزار برابر رشد پیدا خواهد نمود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم چون بیت كوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و كاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراكه این روزها خیلی از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته اند به پول زیادی دست پیدا كنند.

براساس گفته های تحلیلگران، زمانی كه بیت كوین در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا كرد، ارزش آن حتی از یك دلار هم كمتر بود اما در ماه های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. درواقع، فناوری بیت كوین كه یك پول رمزنگاری شده است، این امكان را به كاربران می دهد كه بدون نیاز به هیچ بانكی مبادلات مالی خویش را انجام دهند و همینطور هویت طرفین معامله هم ناشناس باقی می مانند.

اما حالا در چند سال اخیر، استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت كوین رو به رشد و افزایش بوده است به گونه ای كه نایجل گرین، مدیرعامل موسسه مشاوره مالی deVere پیش بینی كرده است كه ارزش ارزهای دیجیتالی رمزپایه طی ۱۰ سال آینده رشد قابل ملاحظه ای را تجربه خواهد نمود و بیشتر از پنج هزار برابر افزایش پیدا خواهد نمود.

طبق گزارش وب سایت Smartereum، او همینطور بر آورد كرده است كه بیت كوین در بین ارزهای دیجیتالی موجود اهمیت كمتری پیدا خواهد نمود این در حالیست كه سایر ارزهای رقیب از ارزش و اهمیت بیشتری به نسبت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه سخنانش بارها تصریح كرد كه روند افزایشی و صعودی بازار ارزهای دیجیتالی تا سال ۲۰۲۸ میلادی ( ۱۰ سال آینده) ادامه پیدا خواهد نمود.

با گسترش روزافزون محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان، صرافی و مراكز بزرگی در زمینه خرید و فروش و سرمایه گذاری در این حوزه آغاز به فعالیت نموده اند كه یكی از مهم ترین آن ها كوین بیس است كه برایان آرمسترانگ، مدیرعامل آن اخیرا در گفت وگو با گزارشگر تك كرانچ، از افزایش بی سابقه استقبال كاربران از این نوع سرمایه گذاری اطلاع داده و گفته است كه مشتریان ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده تا پنج سال آینده به یك میلیارد نفر افزایش پیدا خواهد نمود.

بیت كوین از سال ۲۰۰۹ میلادی ارائه شد و به تدریج به مشهورترین ارز دیجیتالی در سراسر جهان كه ارزش بسیار بالایی پیدا كرد، تبدیل شد. گفته می گردد ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هك هستند و باید به صورت ناشناس و با استفاده از سخت افزارهای قدرتمندی از پلتفرم های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

بسیاری از كشورهای جهان در تلاشند تا این پول بی افسار را كنترل كرده و معاملات با آنرا تا حد امكان محدود كنند؛ چراكه آن ها بر این باورند بیت كوین به تجارت های غیرقانونی و غیرمجاز هم چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به دلیل آنكه مقامات قضایی و پلیس نمی توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری كنند، سبب سهولت استفاده از آن می گردد. این درحالیست كه برخی دیگر از كشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام نموده اند.