اعلام خصوصیت های تراشه های نسل چهارم ساعت های اپل

اعلام خصوصیت های تراشه های نسل چهارم ساعت های اپل

سئو مئو: با اینكه این روزها نام اپل بیشتر به خاطر عرضه گوشیهای هوشمند جدیدش بر سر زبان ها افتاده، اما این شركت سخت افزارهای قدرتمند تازه ای را هم تولید كرده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از فول، همچون این سخت افزارها می توان به تراشه های ساعت جدید این شركت اشاره نمود. اپل وقتی نخستین بار ساعت هوشمند نسل اول خویش را در سه سال قبل عرضه نمود در آن از تراشه ای موسوم به اس ۱ بهره برده بود. اما حالا این شركت تراشه اس ۴ را همراه با ساعت سری ۴ خود تولید كرده است.
در حالی كه تراشه اس ۲ كه همراه با ساعت های سری ۲ عرضه شده بود، دارای پردازنده دو هسته ای بود و عملكرد آن نسبت به اس ۱ پنجاه درصد بهتر شده بود، تراشه اس ۳ كه یك سال بعد ارائه شد، یك پردازنده دو هسته ای با سرعتی در حدود ۷۰ درصد بیشتر بود.
اما تراشه اس ۴ نسبت به همه تراشه های قبلی به شدت قدرتمندتر است. این تراشه دو هسته ای و برای نخستین بار ۶۴ بیتی است و یك پردازنده گرافیكی تازه هم در آن گنجانده شده است. اپل می گوید عملكرد اس ۴ تا دو برابر بهتر از اس ۳ است.
تولید تراشه های تازه به معنای خداحافظی كامل اپل با فناوری و معماری ۳۲ بیتی هم هست. این شركت در سال ۲۰۱۳ و با عرضه آیفون ۵ اس نخستین گوشی ۶۴ بیتی خویش را عرضه نموده بود.