شكایت از گوگل به دلیل ردیابی مخفیانه كاربران

شكایت از گوگل به دلیل ردیابی مخفیانه كاربران

سئو مئو: افشای این مورد كه گوگل حتی در صورت خاموش كردن جی پی اس گوشی موقعیت مكانی كاربران تلفن های همراه را ردیابی می كند، برای این شركت بسیار دردسرساز شده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از سی نت، یكی از كاربران خدمات گوگل به همین علت از شركت یادشده شكایت كرده و دادخواستی را ضد آن تقدیم دادگاه كرده است.
اولین بار چهار روز قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس خبری را در زمینه رویه های غیرقانونی گوگل برای جمع آوری اطلاعات از كاربران به هر نحو ممكن منتشر نمود. ناپلئون پاتاكسیل كاربر گوگل در واكنش به این افشاگری تصمیم گرفت با حضور در دادگاه مبحث را پیگیری كند.
گوگل باوجود فشارهای وارده هنوز به درخواست ها برای اظهارنظر در مورد این خبر واكنشی نشان نداده است. خبرهای انتشار یافته حاكیست این جاسوسی مخفیانه از كاربران هم در گوشیهای اندرویدی و هم در آیفون وجود داشته است.
فرد شاكی می خواهد به نفع تمامی كاربران گوگل در ایالات متحده اقامه دعوا كند و البته هنوز قاضی رسیدگی كننده به این پرونده در مورد چنین موضوعی تصمیم نگرفته است. در صورت تایید این مساله و افزایش تعداد شاكیان از گوگل جریمه مالی سنگینی در انتظار این شركت خواهد بود.