اتحادیه اروپا باز هم شركت های فناوری را جریمه كرد

اتحادیه اروپا باز هم شركت های فناوری را جریمه كرد

سئو مئو: كمیسیون اتحادیه اروپا بعضی از شركت های تكنولوژی همچون ایسوس و فیلیپس را به علت ثابت نگه داشتن قیمت ها و رفتار ضدرقابتی جریمه كرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، چندی قبل بود كه اتحادیه اروپا گوگل را به دلیل انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه كرد. مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام نمودند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس ها و اپلیكیشن خود در كنار سیستم عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه كاربران اینترنت از خدمات و سیستم های عامل شركت های رقیب خود جلوگیری بعمل آورده است.

كمیسیون اتحادیه اروپا شركت هایی نظیر ایسوس، فیلیپس، دینون و مارانتز، و پایونیر را به دلیل رفتارهای ضدرقابتی و خودداری از تحویل موجودی به خرده فروشان آنلاینی كه قصد عرضه محصولات تخفیف دار را داشتند، جریمه كرده است.

مقامات و اعضای این كمیسیون بر این باورند كه مداخله در قیمت گذاری خرده فروش ها، می تواند تاثیری منفی برروی رقابت میان خرده فروشان بگذارد و به كاهش رقابت پذیری و تاثیرگذاری فوری بر روی مصرف كنندگان نهایی خواهد انجامید.

بر اساس آمار، ایسوس در بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ میلادی تلاش های گسترده ای برای تثبیت قیمت محصولاتش در كشورهای آلمان و فرانسه انجام داده بود. ایسوس هم در گفت وگویی با خبرگزاری تایپه تایمز اعلام نموده است كه این جریمه اتحادیه اروپا را خواهد پرداخت. البته گفته می گردد از آنجائیكه ایسوس با این كمیسیون در فوریه سال قبل ۲۰۱۷ میلادی همكاری كرده است، مشمول كاهش مجازات و جریمه هم خواهد شد.

ایسوس یك شركت تایوانی تولیدكننده موبایل، لپ تاپ و سایر محصولات تكنولوژی است و به منظور جلوگیری از رفتارهای ضدرقابتی متعهد شده است كه به كاركنان و كارمندان بخش فروش خود آموزش های ویژه دهد.

در میان چهار شركت مذكور، ایسوس بیشترین جریمه ممكن را متحمل شده است، این در حالیست كه فیلیپس هم تحت تاثیر سیاست ثابت نگه داشتن قیمت ها برای بعضی از محصولاتش نظیر قهوه ساز، جاروبرقی و مسواك های برقی مجبور است ۳۵ میلیون دلار جریمه بپردازد.